Pages

Thursday, May 12, 2011

- perjalanan -

Selesai sudah perjalanan aku ke Serdang.. aku perjudikan diri aku sbb aku mmg tak pernah pergi ke Serdang sendirian apatah lagi dgn menaiki bas n LRT huhu mmg agak cuak..tp demi janji aku pada Aril..aku teruskan jua...selebihnya aku serahkan padaNya utk menentukan nasib aku...

Alhamdullilah perjalanan aku baik2 saje.. setiba aku kat puduraya..aku mula risau melihat perubahan kat pudu..dah berubah wajah...aku nak tnya sape? nak hrp Aril..erm dia sendiri pun tak mahir jln KL ni.. >,< akhirnya aku amik keputusan utk bertnya kan pengawal kat situ...
Selesai segalanya aku bergerak ke stesen LRT, nsib baik x berubah..pengalaman yg aku ada dulu semasa menaiki LRT aku guna..wlupun dlm keadaan teragak2 dan takut..aku beranikan diri..aku cuma risaukan sewaktu pertukaran LRT ke Komuter nnti tp nasib baik aku temui seorg hamba Allah yg sama2 menuju ke Serdang..dgn bantuan dia..akhirnya aku selamat sampai ke Serdang dan Aril ambil aku kat Stesen LRT Serdang... Terima Kasih krn memudahkan perjalananku...
Seharian aku dgn Aril..jln2 kat sekitar Serdang.. ini lah janjiku utk bersamanya dan aku telah pun menunaikan janji ku dan yg paling penting aku dpt menyampaikan barang utk abah Aril, mudah2an abah dia cepat sembuh.
Pertemuan kali ini lbh lama dan aku berharap bukan yg terakhir.. gembira aku berada di sisinya dan aku peruntukan masa sebaik mungkin tanpa aku ingat atau ungkit kisah sedih antara kami krn bagi ku biarlah pertemuan ini menjadi kenangan manis wlupun ada luka yg tersimpan.. aku pasrah.. krn janjiku..
Akhirnya tiba di penghujung hari kami kene berpisah.. berat hati aku utk pergi tp ye la..utk apa lg aku di sini..mngkin aku hnya melukut tepi gantang atau mngkin aku hnya sekadar persinggahan...Aril ambil keputusan utk terus menghantar aku ke Ipoh.. aduh..terharu hati ku..terima ksh Aril dan kwnnya yg sudi menemani smpai ke Ipoh.. aku amat menghargainya.. akan ku ingat sampai bila-bila... hgga akhir hayat ini...


Selamat Tggal Serdang... Selamat Tggal segalanya....
Andai ada hayat ku akan ku jejak lagi ke sini...
tapi andai sampai sini janjiku..
akan ku abadi sebagai memori...
terima kasih atas kenangan yg membahagiakan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...