Pages

Thursday, February 3, 2011

- simpati -

Kisah Satu :
 Setiap hari aku sering menghabiskan masa di KEDAI INI, sekurang2nya 2x kali sehari aku akan menikmati makanan kat situ...
Once upon a time hehehe aku lepak pagi tu utk sarapan... sedang aku sedap2 minum nescafe tarik tak bpe tggi tu.. aku dgr kecoh2 kat belakang KEDAI INI..


ISTERI : " dah tau A dgn awk bukan muhrim knp bwk dia g beli charger tu!!! awk ni mmg bodoh!! ni la org  tua bodoh!! " ....... erk..terkedu aku skjp...
A : " sy tau sy salah sbb mnta bwk sy g beli charger tu.. sy mnta maaf





ISTERI : " kedai ni hasil dr harta arwah mak sy! awk xde pape.. so get out!!! " ditujukan pd suami dia.









SUAMI : ...............
A : .............


Kisah dua


Tengahari tu dgn perut yg separuh lapar sbb dah x larat sgt..aku jejak kan kaki ke KEDAI INI. Aku mmg sll ke sini dan kakak yg menjual nasi tu mmg baik dgn aku...sambil lepak makan..


B : " A keje sampai mggu ni je "


C : " mst psl pg td kan "


B : "dia dh kene buang keje sbb fitnah "                                  


Di hari lain..waktu yg sama :


A : " kalau tau kat mana2 ada keje kosong, bgtau akk ye"


AKU : " erm.. akk ada apa?"


A : "PMR je.. tukang cuci pun xpe..akk x kisah.. akk janda anak empat, sume sekolah lagi"


AKU : "InsyaAllah"


Kisah Tiga


Waktu tengahari aku cuma mkn buah ngn minum air sirap..penat smpai x lalu nk makan..tetiba aku terpandang sesorang yg aku kenal sedang mendukung budak..


BUDAK : "ma..nak" tgn menunjuk ke arah tong ais krim..


A : " nah yg ni.. "


Sambil mendukung anaknya berlalu pergi. Terkedu aku melihat nasib A.. bagaimana harus dia meneruskan hidup dgn anak2 dia....







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...